Kurioses aus der Bücherwelt: Das Bücherparfüm

Es gibt 7 Antworten in diesem Thema, welches 2.544 mal aufgerufen wurde. Der letzte Beitrag () ist von chil.

  • Für 88 EUR ist im Herbst ein Bücherparfüm zu erwerben. Ich zitiere aus dem Verlagsprospekt:


    Geza Schoen and Gerhard Steidl
    Paper Passion Perfume


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    Paper Passion Perfume captures the unique bouquet of freshly printed books. Designed by boutique perfumer Geza
    Schoen in close consultation with Gerhard Steidl and in collaboration with Wallpaper* magazine, the perfume expresses
    that peculiar mix of paper and ink which gives a book its unmistakable aroma, along with the fresh scent which a book
    opened for the first time releases. Schoen spent days in the depths of the paper-filled Steidl headquarters in Göttingen,
    sifting through books, papers samples and inks, to find inspiration for a perfume that is true to books, wearable, and
    which ages well in time – just like a good book. It took Schoen seventeen trials to preserve in his words, “the right
    balance between the smell of paper as such and an enjoyable perfumistic aesthetic”.
    The elaborate packaging of Paper Passion Perfume does more than justice to the perfume within. The packaging is a
    real book with a hidden cut-out compartment in which the bottle sits. The first pages of the book contain texts on the
    pleasures of paper and the Paper Passion project by Nobel Laureate Günter Grass, Karl Lagerfeld, Geza Schoen and
    Wallpaper* Editor-in-Chief Tony Chambers. The end product is a unique perfume, an homage to the luxurious sensuality
    of books and in Karl Lagerfeld’s words, “the silent smell of paper”.
    Geza Schoen, born in 1969 in Kassel, has worked for nearly twenty years as a perfumer. He enjoyed professional
    success at a young age when he won the pitch for the first Diesel fragrance in 1994, while still in his education. While
    working for Haarmann & Reimer, which later became Symrise, Schoen travelled to Paris, New York, Singapore and
    Buenos Aires, researching perfumery in local markets. He launched his Escentric Molecules series in 2005, after Schoen
    was introduced to British branding expert Jeff Lounds and his friend graphic designer Paul White, and This Company
    was formed. Schoen is currently working on a series of fragrances called “The Beautiful Mind”, inspired by women
    admired for their intellects.


    Geza Schoen and Gerhard Steidl
    Paper Passion Perfume
    Perfume by Geza Schoen
    4.5 x 6.3 in. / 11.5 x 16 cm
    Clothbound book with cut-out compartment containing
    50 ml perfume bottle, wrapped in red crinkle paper and
    housed in a handmade cardboard box
    € 88.00 / £ 70.00 / US$ 115.00
    ISBN 978-3-86930-501-1

    Einmal editiert, zuletzt von Klassikfreund ()

  • Hui, jetzt sind's nur noch € 84,00 :breitgrins:
    Ich möchte aber glaube ich nicht nach Buch riechen, so gerne ich auch lese. Vielleicht berichtet ja mal jemand irgendwann, der es gekauft hat. Meint ihr es wird Reaktionen geben, wie "Oh heute riechst Du aber gut nach Buch!" ? :zwinker:

    Pessimisten stehen im Regen, Optimisten duschen unter den Wolken.

  • Hey, das wäre vielleicht die ultimative Lösung gegen Alte-Bücher-Mief! :pling: (Allerdings ein bisschen kostspielig ...)

    If you don't become the ocean, you'll be seasick every day.

    Leonard Cohen





  • Sachen gibt es, zum totlachen :lachen:
    Mir ist bisher noch nie aufgefallen, dass neue Bücher einen guten Duft haben. Ich empfand das bisher immer nur als (fast schon) unangenehm und chemisch. So kann man sich täuschen. Vielleicht ist auch einfach mit meiner Nase etwas nicht in Ordnung? Evtl sollte ich mich mal an das beschriebe Düftchen wagen :zwinker: